Non smokers die every day

I dag när jag gick för att möta Åhlund för att kolla på ett hus gick jag och rökte. Alltså gick, och rökte. Ett sådant formidabelt bottennapp. Kände mig som smuts. Var smuts. Luktade rök. Lilla äcklet.

Jag hostar som fan, så jag antar att jag redan har både KOL och lungcancer. Men nu slutade jag precis. Jag rökte min sista cigarett för fem minuter sedan på vår bakgård, ackompanjerad av ett glas blek rosé, separationsångest och Betty som sjöng ”I DON’T CARE: I LOVE IT”. Hon sa: ”Du ser ut som när en drottning får sin krona typ, sån kröning eller vad det heter.”

Väldigt retro, men det skiter jag i, jag kommer säkert skriva om detta rök-slut här. Ni kan ju läsa Fredrik Virtanen i stället om ni hatar det. Hej då, den sista cigaretten, varsågoda för Klas Östergren-referens. Nu är det såhär.

20140507-173906.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

