I salt and pepper my mango

Åkte till Kings Cross St Pancras (bara ett av alla mina favoritnamn här, älskar det) idag och åt lunch med Caroline, som jag tänker referera till som Hobkinson om vi ses mer. Hon är matkonstnär alltså, uppvuxen i Tyskland och har varvat Berlin och London ett tag. Hennes konst verkar så jävla ball, apropå salt and pepper my mango, men också åt vi salt vattenmelon, så tunnskuren att det såg ut som bresaola. Och rökt aubergine, sardeller, krabbaioli, sparris, parmesanmousse och lite annat.

Vi pratade om konst, skriv, London, Cindy Sherman, sommerlieryrket (som vi båda drömt om men Hobkinson är ju proffs då), att springa, tuttar, bostadsområden i östra (hon tycker att Tower Hamlets är förskräckligt rough, jag sa att jag brukar släppa ut ungarna ensamma på Jesus Green, hon hickade till men sa inget), barnkalas, hur fri man blir av att bryta upp från ett land och dåliga maskeraddräkter i lättantändliga material. Dessutom gav hon mig rådet ”skaffa en au pair” gång på gång, jag vet inte, gör man sånt eller? Frågade Carin och hon bara: ”Ja, det är ju nanny eller stanna hemma.”

Jag har snusat som fan men inte rökt. Ej tänkt på det så mycket faktiskt. (<— LÖGN.) Jag blir så lycklig av god mat och sådana där personer som Hobkinson.

20140508-172404.jpg

20140508-172415.jpg

20140508-172423.jpg

20140508-172430.jpg

20140508-172440.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

