Förlagsfest, bjudcigg, en legend

Satt i Londons morgontrafik i en och en halv timme och hade det bästa gagget på länge med chauffören. Vi har gått igenom kapitalismen, fastighetsmarknaden i Dalston, vad vi tycker om försäkringsbolag, andra världskriget, Ghana, Kinas miljöfarliga utsläpp, barn, att ingen lagar grejer längre (han brukade jobba med att laga tvättmaskiner och sånt men slutade för att alla började köpa nytt), välfärden, gängkriminalitet och något mer. Kramade honom när vi skildes åt.

Sedan gick jag på möte och fest på mitt förlag:20140523-093753.jpg

 

Bjudcigg i Lennart Hellsings anda:

20140523-093801.jpg

 

 

Legenden. Han fyller 95 om två veckor! Förra gången vi sågs fick jag tända hans cigarett och han sa: ”Ja, nu ska jag gå hem. Först måste man gå hem tidigt för att man är för liten, och sedan måste man gå hem tidigt för att man är för gammal.” I går skakade vi hand. Jag sa tack.

20140523-093815.jpg

Träffade massa gosiga, drack fruktigt vitt vin, blev utsatt för vänliga feminstiska påhopp, pratade om Big Lebowski, Mats nya bok, min nya bok, allas fina klänningar (alla på Rabén & Sjögren har alltså jättefina klänningar jämt när det är fest), rävar i Kärrtorp, Köpenhamn och London, blåmärken och om att vara judisk. Sedan lyckades jag tacka nej till att gå vidare, åkte hem till hotellet och somnade lycklig som en liten unge.20140523-093823.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Förlagsfest, bjudcigg, en legend

  1. mia skriver:

    Varför har jag så lite lakritspipor i mitt liv? Jag måste åtgärda detta snarast!

    Och du har också jättejättefin klänning, så det så.

    • Rebecka skriver:

      Tack! Ja, lakritspipor bör man ju ha så det räcker. Och tack för klänningskomplimang, jag är väldigt förtjust i klänningar som man inte kan ha bh under har jag märkt 🙂

Kommentera

