London calling

Det här var tredje gången jag kom hem till London. Det känns verkligen som hem. Igår var det bank holiday så vi sov till halv tio och gick på Miyazakis vad han säger är hans sista film, The wind rises. SÅ fin. B&B var de enda barnen i salongen och med kisspaus, M&M:s, popcorn och någon liten tupplur gillade de också filmen. Se den.

Skolan är stängd den här veckan, så idag har Bodil varit med Åhlund på B Reel och Betty och jag åkte in till Oxford Circus för att ”shoppa”. Vi köpte klänningar till henne, Toms till henne, shorts och en One Direction-tröja till henne samt hårklämmor, deodorant och ett par reade Biggie-leggings till mig. Jag kan inte shoppa här. Allt finns så jag vill inte ha något. Utom deodorant och Biggie-leggings så klart. (Har H&M köpt upp ALLA gamla rappers-bilder?)

Köpte också ett tigermönstrat mobilskal. Betty: ”Ja, det var fint, jag kan ärva det av dig sedan när du börjar med gammal stil. Stickad tröja på sommaren, tofflor utomhus. *suck* Men du kommer väl aldrig göra det eftersom du har så många tatueringar.*himlar med ögonen*”.

Jag fattade aldrig innan jag fick barn att de är så jävla tuffa.

Det regnar, jag tänker på Back-resår, har introducerat barnen till ”Fint väder” med Latin Kings, funderar på att skaffa en guldtand, längtar efter Sassa, tror återigen att min svanskota är bruten, är sur över att det var 28 grader i Stockholm men regnar och 13-gradar sig här, längtar efter mamma, kollar Rushmore, läser detta av Marimba, bråkar med barnen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till London calling

  1. Kajsa skriver:

    Jag är typ fixerad vid dig och det är ju konstigt eftersom jag inte känner dig. Eller rimligt. Vilket som så tänker jag att om jag fick välja fritt hur jag ville att människan skulle vara för att världen skulle bli bättre så skulle jag välja att hon var som du.

    • Rebecka skriver:

      Ok, vad ska jag ens svara, TACK. Jag tror mänskligheten skulle dö ut om fler var lika lata och inkonsekventa som jag men men.❤ till dig.

Kommentera

