Flyttare

Ett år efter att jag flyttat till Stockholm sa min brorsa: ”Alla säger att folk börjar prata stockholmska på två veckor och blir kaxiga, men det enda som hänt med sig sedan du flyttade dit är att du börjat beställa sånt som inte finns på menyn.” Sedan jag flyttade till London har massor hänt med mig tror jag, men två väldigt tydliga saker för alla jag mailar med/ sms:ar med/ FB-chattar med är att jag börjat skriva klockslag som 3 istället för 15, och att jag slutar alla mail, inklusive de till min revisor och Skatteverket, med ”xx”.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

