Swedish House Mafia

 

Jag hade en mycket fin dag igår. Drack mitt morgonkaffe på Albion, och sedan skrev jag faktiskt, och en hemlös man kom fram och sa: ”Excuse me love, you wouldn’t have 900 pounds to spare cause I’d like to sleep in this really fancy hotel tonight?” Som vi skrattade. Inget är roligt som bara är roligt. Sedan gick jag på song assembly hos Bodil. Vi har hittat en ny underbar barnvakt som heter Stina, och när hon kommer skriker Betty: ”MOM CAN YOU PLEASE JUST LEAVE THE HOUSE?” fast utan ”please”. Jag satte mig på Pablos vinbar och läste ”Allt vi här drömma om” av Erik Wijk som jag återupptagit efter hans artikel som jag länkat till nedan. Mycket intressant om ”tidsandan” i Sverige/ Göteborg runt andra världskriget. Sedan gick jag till Bistroteque och åt tryffelpopcorn och detta, som ska vara Londons bästa råbiff:

20140614-181025-65425227.jpg

 

Och den var bra som fan MEN La Vecchia Signoras är fortfarande bäst. På riktigt. Inga kryddor no nothing, bara det bästa köttet. Men crème bruléen sedan, med jättetjockt bränt-socker-lager, var på riktigt så att jag ville ha den igen till frukost i morse.

Var på Museum of Natural History i South Kensington i dag med två smilfinkar och en komodovaran.20140614-181027-65427494.jpg

Och denna väska som jag kände att jag ville stjäla:

20140614-181029-65429879.jpgJag har insett att jag har två riktiga, nya vänner här. Den ena är Akiho, som jag ju råkade fota för att hon hade så bra mönstermatchning-game, och den andra är Winston som är dörrvakt på puben. Jag får sjukt mycket bra musik av honom (och han av mig, mind you, Yung Lean och Redmans äldsta album Muddy Waters!) och som jag tog en kaffe med igår innan han började sitt pass. Sedan fick jag rapporter om anti social behaviour som tydligen pågick i barnens lekpark i natt. Typ snuten filmade och folk körde lustgas och var ”extremely noisy” och blödde blod. Var i samma park efter museet idag och träffade Bettys kompis Enna-Thea, och samtidigt som jag puttade på gungorna kom pubstammisen/ skulptören Ray och kindpussade mig, dyngfull redan vid fyra på eftermiddagen. Och nu är det technofestival i Shoreditch park som hörs mycket bra ända hit.

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

