10 years and running

Några av våra bästa kompisar firade 10-årig bröllopsdag igår. Åhlund åkte till Stockholm på fest, jag var kvar här med barnen och kollade på Häxorna från Eastwick, retsjöng ”Betty and Harry Styles, sitting in a tree, K-I-S-S-I-N-G” och åt chips. Men sådana där minnesdagar gör mig alltid sentimental, och jag får panik för att tiden går så fruktansvärt fort. Men en del har jag ju hunnit. Saker som hänt sedan Karin och Fredrik gifte sig:

Johannes och jag gifte oss på en balkong i Bagarmossen.

Vi åkte på honey moon till Thailand och det var på håret och några ynka kilometer att vi slapp dö i tsunamin. (Fick för övrigt denna länk från när jag medverkade i radio några dagar efteråt, när vi fortfarande var kvar på evakueringshotellet i Karon Beach. Mindes inte ens att jag varit med i radio. Får rysningar av att höra min egen röst.)

Vi gjorde allt på en gång för att vi påmints om Döden: köpte Chuck vår lille hund, köpte ett hus utanför Stockholm, jag sa upp mig, vi började prata om att skaffa barn.

Betty föddes. Bodil föddes. Mitt liv fylldes av dem på ett sätt som jag aldrig kunnat föreställa mig. <3<3<3

Vi flyttade tillbaka till Söder.

Mamma blev sjuk. Mamma blev hyfsat frisk. Min faster blev sjuk.

Vi skaffade Rånartorpet.

Jag hade en svindjup depression.

Jag gav ut min första bok, Flickan på tavlan.

Jag fick flera nya vänner/ systrar som jag inte vet vad jag skulle vara utan. Ni vet vilka ni är som man brukar säga.

Vi reste: Koh Lanta, Bangkok, Koh Samui, Mallorca, Gran Canaria, New York plenty of times, Shanghai, Köpenhamn, Tokyo, Berlin, Paris, Barcelona, Venedig, Sorrento, Neapel och så vidare faktiskt. Gud vad vi har rest. Barnen har flugit fler gånger vardera än jag hade gjort när jag fyllde 27.

En mycket nära vän försökte ta livet av sig.

Jag började tatuera mig, detta underbara intresse.

Jag började äta råbiff.

Jag förstod exakt hur jag vill att mina kläder, skor och själva jag ska se ut. Slutade med klack (som om jag någonsin ens börjat).

Jag började yoga och ibland jogga.

Jag blev ihop med Yung Lean, måste berätta det för honom snart.

Jag träffade min schaman.

Vi flyttade till London.

Jag skrev min andra bok och fick kontrakt på i alla fall en till.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

