Lilla Dolph Lundgren firar midsommar i London

I går hämtade jag några asdyra midsommarkransar på Grace & Thorn, och sedan kom Åhlund hem och var blek. Han blir ofta sjuk till midsommar, undrar varför. Kanske för att det var råtrångt på Columbia Primarys summer fair, där vi köpte popcorn, muffins, hemgjorda tvålar, basilika, persilja och ballongdjur (jag lyckades på något sätt paja två stycken på under tre sekunder, det är inte alltid man är bäst på det man kanske helst vill vara bäst på). Kände mig mycket exotisk i min krans.

Sedan kom Sukran, Shoresh och Dastan hit med sill och den tog vi med oss upp till Dericote Street och firade en mycket bra midsommarafton med Lisa och Mackan och barnen och Lisas kusin och hennes kille, vars mamma och pappa träffades när mamman var guide i Hedareds stavkyrka där lärarbarn jag ”lekt”. De hade ett mycket bra barn med sig också, som hette Maud. Vi åt och sjöng snapsvisor och dansade runt en hjälplig midsommarstång. Sedan gick jag hem med barnen och då hörde Tove av sig så då blev det visst Shoreditch House och photo booth och prat om hemlösa hundar på Bali och Pocahontaspojkar och lite sånt. Jag plockade en pelargon på vägen hem. Jag har också fått en hemlig present som jag känner mig både mycket lycklig över och kluven till.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

