Jag tror att jag eventuellt kanske lärt mig mitt eget telefonnummer just!

Ja, det är ju otroligt, efter sexton år med samma och nu ett till på denna invandrarmammas kontantkort. Har hittills alltid bläddrat fram det i telefonen, men idag när jag pratade med Brawn verkade det jag rabblade upp stämma med deras stående bokning på mig. Mycket stolt. Ska nu anmäla mig till kurser i franska, djembetrumma, makramé, astrologi, hur man rensar fisk, virkning, lerduveskytte, keramik, japanska för Akihos skull, silversmide, magdans och matematik.

Igår missade Åhlund sin flight till Stockholm för att uber-chauffören ”was too exhausted to drive all the way to Heathrow AGAIN”, haha, så sjukt. Sedan hände denna Facebook-komprimerade lilla händelse:

”Hundra grader varmt och fem minuter innan barnkalaset skulle börja insåg jag att det inte alls var hemma hos Luna utan hemma hos hennes farmor. I nordvästra London. Inga problem, vi kunde ta overgrounden. Tyvärr var den stängd pga emergency. Vi svimmade, med kattsminket på svaj och vissna kransar i håren, på en ska vi säga VARM buss, tog ett annat tåg och kom till kalaset exakt 70 minuter försenade. De hade hyrt in en otroligt energisk zumbainstruktör som kalasledare och sedan fuskade Betty i en lek men ingen märkte något. Bodil förbarmade sig nådigt över kakbuffén. Sedan pågick en oerhört högljudd lek på gården och jag frågade vad de lekte och en liten Harry Potter-person svarade: ‘It’s called the sexist game.’ Sedan sa en liten halvspanjor till Betty: ‘OMG IS THAT YOUR MOM SHE’S SO COOL’. Jag frågade Betty om hon blev lite stolt över mig när han sa så. Hon sa nej. Sedan åkte vi hem.”

Idag har Betty vadat i dammen i Haeggerston Park med Enna-Thea, och sedan lekt Jackson Pollock med Enna-Theas konstnärsmamma på deras gård, och jag och Bodil har visat Columbia Road Flower Market för Petra, köpt lite helt fantastiska växter samt ätit nötter, hallon och druckit te. Det är så varmt nu. Nedervåningen är som nedervåningen i Brämhult: alltid sval. Resten av huset däremot. Ser fram emot en lång, het sommar i London. Det kommer bli som bikramyoga/ Do the right thing. Jag tror jag har börjat få hår på benen, det känns otroligt spännande.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

