Smelly memories

Bild 2014-07-10 kl. 13.10 #2

Denna otroligt fula bild är inte bara utfyllnad, för det regnar här och jag är fortfarande lite sjuk men har i alla fall duschat och hittade den här parfymen och mindes detta: två år sedan i Tokyo, jag hade just fått ögonbrynsskola på Shu Uemura i Omotesando och köpt den bästa ögonbrynspenna jag någonsin haft, använder den fortfarande, och någon sådan brynmascara som jag nu inte vet var den är. Jag hade rosa hår. Johannes och jag hade just ätit på Yoshitomo Nara-fiket (wasabimajo!) och strosade omkring. Det började regna. Utanför Bvlgari-butiken hittade jag en ullsjal från just Bvulgari som jag fortfarande använder. Jag hittade den på gatan, alltså. Den var inte ny men krispig och ingen tycktes se den så jag tog den. Förlåt, rika japan som tappat den på väg in eller ut ur butiken för att köpa fler asdyra saker. Det har gått en del trådar i den om vi säger men den är fortfarande fin! Och enda gången jag ser städad ut är när jag har den på mig. Vi såg perfekta mangosar som kostade flera tusen styck och såldes i små smyckesaskar. Sedan var vi på Comme des Garcons och bara flämtade över hur dyrt allt var, men den här lille parfymen hade jag råd med och den är mycket uppiggande såhär två år senare, en dag i London som mest tycks ha gått in i oktober lite väl tidigt. Doftminnen alltså. Jag läste Hunger Games på nätterna, och höll sånär på att glömma mitt torkade kajman-huvud insvept i lite hushållspapper på hotellsängen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

