Full moon, blood, no bloody sleep

Är detta vanligt? Att få mens vid fullmåne och sedan blöda så inåt fan bara för att det är varmt? Lyckligtvis känner jag alltid av när moon cupen är full trots att jag sover, men jag tror jag tömde den typ fyra gånger i natt och sedan kunde jag inte somna om mellan gångerna så jag sov kanske tre timmar sammanlagt. Vi bor i ett extremt lugnt kvarter för att vara mitt i Shoreditch, men det är som om allt lever upp/ rövare när det är varmt. Några killar som tjafsade på Jesus Green, en katt (säkert den vita som är så mallig) som ylade, ett par som bråkade i något av husen tvärsöver gatan. Oändliga tankar på personen jag börjat skriva om, trassliga, för varma lakan, Åhlund som snarkade till då och då. Hur ska en människa kunna sova? Jag tycker att man borde bli inlagd på spa varje gång man har mens, hyllad som en gudinna och försedd med vinägerchips och choklad. Jag hatar choklad, men vid blod är det som om jag MÅSTE ha det.

Gått igenom ”viktiga papper” idag eftersom vi ska flytta snart, skrivit på den japanska restaurangen bredvid barnens dansklass, läst Sisterland i solen (den är så braaa, om ni inte läst men det har ni väl säkert, Curtis Sittenfeld), tvättat strumpor, oroat mig över no back up och ätit kyckling och edamame som om det var det sista jag skulle få göra, någonsin.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Full moon, blood, no bloody sleep

  1. Hanna Lans skriver:

    Visst är det alltid vid fullmåne och alltid mer vid värme. Konstigt egentligen. Även när jag flyger över flera tidszoner. Ett mysterium och hyllas borde vi!

  2. Rebecka skriver:

    Eller hur. Bara för att det är bökigt. Jag gillar ju att ha mens. (Visst är det dig jag följer på Insta nu???)

Kommentera

