Ständigt denna pappa

10488110_10152585929514747_7711477687732885291_n

Det är alltid något med datumet. Och varje år måste jag räkna för att komma ihåg hur länge sedan det är. 27 år sedan han drog och dog. Jag saknar honom varje dag. Men det har varit fint idag, också, det är ju nästan alltid det. Columbia Sports Day med hundra jättekorta som gjorde olika ”sporter” i Haggerston Park, superkoncentrerade, med vattenflaskor och kepsar och barnskor och barnshorts och några med barnglasögon. Sedan postade jag ett brev och handlade popcorn, och i eftermiddag har jag suttit på en hemlig bakgård off Brick Lane bland humle och murgrönor och ungdomar och skrivit. En gubbe kom ut och tjuvrökte på en trapp ovanför, ”I’m just visiting my daughter, she lives here but she’s sharing, so I’m not allowed to smoke in the house but this is nice too don’t you think?”. Sedan chattade jag med en som sa såhär: ”Tänker la lite extra på dig idag då, och på din pappa. Att du gjort om delar av tankarna kring din pappas tilltag till handlingskraft har varit till stor nytta för mig, säkert också för andra.” och lite annat som fick mig att släppa den där känslan av att jag ältar. Sedan gick jag och åt hamburgare ensam. Jag tror att det är en av mina favoritsysselsättningar. En främmande man i kostym, kanske yngre än mig, jag tror nykter, kom fram till uteserveringen och sa: ”Excuse me miss, I just want you to know that the sexiest thing I know is women eating meat.” Ja, herregud. Vad härligt för honom kände jag, hade ju shorts och allt. Det är asvarmt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

