Let’s call it a comeback (I’ve been here for years)

Jag har haft semester i Sverige och kom tillbaka hem till London i går. Palmerna på bakgården hade regnat in och vält omkull, Bodils bönstjälk som Mary vaktat hade vuxit sig dubbelt så stor och det var märkligt kallt i huset, och det luktade precis som när vi flyttade in. Annars är allt sig likt. Eller nja, de hade flyttat det glutenfria brödet en hylla bort på co-open.

Kanske berättar jag några spridda skurar av vad som hänt de senaste veckorna sedan, men kanske inte, för det har varit så sjukt intensivt och jag har fått hålla i mig själv för att inte ”försöka hinna träffa alla” för det hade drivit mig över stressnivån jag klarar. En bildkavalkad kanske? Äh #vifårse

Nu ska vi flytta 100 meter till ett likadant hus, fast lite mysigare och slitnare. I skrivande stund varvar jag att kasta bort saker, samla ihop viktiga pinnar och japanska plastgubbar och mina Smokin Labbits i tygkassar, läsa recensionsbok, trycka nya säsongen av Orange is the new black fast jag inte ens tycker så mycket om den, dricka cloudy äppeljuice, hosta lungorna ur mig och medla mellan barn som varvar mellan sina olika gadgets och vill ha just den grejen den andra har just precis exakt nu nu nu. Mina egna gadgets stavar fel hela tiden, för de tror att jag skriver på engelska när jag skriver på svenska och tvärtom.

Ska gå över och kolla Marys lilla mopsvalp snart, köpa rosévinet Fat Bastard, packa allt möjligt i Ikea-kassar, skriva en grej och måla naglarna. Vad gör ni?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Let’s call it a comeback (I’ve been here for years)

  1. hultmania skriver:

    viker servetter på jobby, lyssnar på TOPS, tänker på paj. längtat så mycket efter dig här. du är ju 50% av allt det jag läser på nätet ju. big, big love :*

  2. Eva skriver:

    Hurra, du är tebaks! En strimma sol i det kalla vattnet!

Kommentera

