Husdjur beats rollerskates

Idag kom Johannes hem från Toronto där han premiärvisat Gentlemen, denna otroligt fantastiska film med manus av Klas Östergren och regisserad av Micke Marcimain och som Johannes producerat, som kommer visas i Sverige i december. (Jag är med som statist, fast bara i TV-versionen, vilket är sjukt eftersom jag gör en otroligt stark insats). Som ett svin hade han köpt Monster High-dockor OCH smink till barnen. Men jag essar ändå det eftersom jag vill att vi ska ha ett husdjur. Lisa Mustafa berättade i helgen om hennes kompis som ärvt en papegoja av sin morfar. Den hette Gojan. De flyttade till London, bodde i ett råfint hus vid Regents Canal, men Gojan blev deprimerad där så de fick flytta hem igen. Man jiddrar inte med fögglar som är äldre än en själv. Papegojor blir tydligen gärna 100 år? (Nu orkar jag inte ens prata om den där ålen i den där brunnen i Småland, vad i helvete tänkte de ens???) Hund kan vi inte ha, kanske katt, jag gillar inte råttor och hamstrar så mycket, inte heller vandrande pinnar. Har ni några goda råd kring husdjur? Jag tror att människor mår bra av husdjur. 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Husdjur beats rollerskates

  1. emiguner skriver:

    jag tror verkligen också det. Men vill ändå inte ha djur nu. Har dock hittat en djuraffär här som gärna tar emot volontärer för att gå små turer med sina hundar. Känns lagom commitment. just nu.

  2. alltfinnsredan skriver:

    Allstå dom är ju precis lika menlösa som alla andra gnagare (skaffa för guds skull aldrig kanin) men jag har ändå alltid närt en dröm om såna där marsvin som man inte kan se skillnaden på fram och bak på, angoramarsvin?

Kommentera

