A decent cuppa

Jag och te gjorde ett nytt försök idag. Givetvis är de underbara männen på kaffestället jag börjat hänga på BESATTA av te. Som ni är med ”goda viner”, typ. Dessutom håller jag på att få magsår av alla flatwhites jag bälgar i mig. Sådär fick jag stå och lukta och lyssna och så fick jag en extra speciellt vacker liten sked med Big Ben på, som egentligen är den ena killens privata, och ett litet gulligt timglas som visar exakt hur länge teet ska dra. Att ha socker i skulle vara ungefär som att be om en tesked heroin, så mycket fattade jag, och mjölk är väl ok men ”nothing I would recommend” så det förstod jag ju också att jag kunde slå ur hågen om de någonsin ska hälsa på mig igen. Testade ett svart och ett gult som hette något vackert. Det var ganska gott faktiskt. Ska dit i morgon igen och testa ett som ska smaka cederträ och lite tobak. Ska bli ett proffs. Det här kommer att bli en te-blogg, vänta bara.

IMG_5161.JPG

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

