I’ll let my flute tell you the answer

Jag postade en kvarglömd bettskena och ett avtal på Ibland blir skogen vred som ska bli ljudbok (!!!) idag och nu vill jag göra en dokumentär om de två pakistanska farbröderna som driver posten på Hackney Road. Jag älskar dem. Detta säljer de i sin affär: 67 olika sorters grattiskort, frukostflingor, chokladkakor, möjlighet att kopiera saker från usb-minnen, pengaskickning till främmande länder, möjlighet att stötta Peter Andrés nånting-för-barn-och-hälsosam-mat, pulverkaffe, sylt och frimärken.

Jag vet inte exakt hur många som köper sina Rice Krispies där, men VARJE GÅNG jag vill posta något är farbröderna som fågelungar. ”Va? Va e detta? Ett brev? Till Schweiz säger du? Har vi en post ens?” *väger brevet, kliar sig i huvudena, slänger ett getöga på TV:n som de har där bakom disken* ”SOOOOO… you said you wanted it to be signed for?” ”No, absolutely not.” ”Ok, good, good, Switzerland you said?” *gör i ordning rekommenderat brev, fnissar, blinkar åt mig* ”Do you want to pay by card or cash?” ”Jag vill betala bara för att få hänga med er här, hur mycket som helst vill jag betala, skit i de här breven nu, låt oss UMGÅS, jag kan köpa lite flingor och bjuda på.”

Om jag någonsin ska ha manliga förebilder så är det de här två. Statler & Waldorf har en post. Sälj in detta på svtplay åt mig så gör jag det bara.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till I’ll let my flute tell you the answer

  1. ingenkatt skriver:

    Det låter precis som Raj i David Walliams böcker! Charmigt!

Kommentera

