We’ve been talking, about the space between us all

Såg klart: femte säsongen Sons of Anarchy samt Top of the lake i går. Sedan låg jag vaken och tittade på bildserier om varför vi ska vara tacksamma över Leonardo Di Caprio, föräldrar som gjort smarta grejer (typ: ”när ni bäddat sängen, borstat tänderna och plockat undan er smutstvätt får ni dagens lösenord till wifi:n) och hundar som ”CAN’T EVEN”. Sov gott sedan, ena Ronnie kom över och ville bli otroligt klappad i morse och så gick jag och Johannes och kollade på ett hus som såg ut som om den som hittar på allt som Mio möbler säljer hade inrett det. På uteväggen hängde fyra tavlor. En föreställde Bruce Lee, en föreställde Reservoir Dogs-affischen, en var Breakfast at Tiffany’s och en var Darth Vader. Johannes blev jättearg, jag kände samma men var ännu mer upprörd över andra dumma saker de gjort med huset, som vi borde vetat bättre än att kolla på in the first place. Men vi var så sugna på något fräscht efter det där huset med rulliga tapeter, trasiga heltäckningsmattor och duschstol i badkaret som vi såg i måndags.

Sedan drack jag kaffe hos Lisa och köpte precis vad jag ville äta till lunch: pistagenötter, vindruvor, avokado och kex. Man måste inte yoga, man måste bara äta som om man gjorde det. Det stod en cykel upp-och-ner i deras kök, och deras katts ”gay friend” kom över och ville bli klappad av mig. Så länge katter gillar mig och jag kan klä mig själv, så är det bra.

Nu har jag skrivit en grej, och korrat min bästa, pinsammaste, mest självutlämnande text någonsin och köpt prosecco till Sofia som kommer hit i morgon. Jag har lett mot säkert 25 främmande, som log tillbaka alla utom en, sminkat mig, tvättat håret trots att det är det tråkigaste jag vet, fått lyssna på kometen som låter som en delfin tack vare Spåman (det är alltså inte tack vare henne kometen låter) (eller jo, det är det antagligen!), gäspat käkarna ur led till ”debattartiklar” om viktiga ämnen som är så uselt skrivna att de inte är värda bandbredden de tar upp eller vad det heter, testat ett nytt läppstift. Inte i den ordningen! Även många syftningsfel, men det tycker jag berikar.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

