Min helg: bra och anus

Jag ska nu sammanfatta min helg enligt Fredrik och Filips gamla ”bra eller anus”. Bra: var ”spontan, härlig mamma” i fredags och tog med Bettys kompis hem direkt från skolan för sleep over. Anus: jag visste när jag gjorde det att jag skulle lämna hemmet rätt tidigt och att det skulle bli Johannes som fick bråka med två tonåriga 8-åringar om läggtid och socker och att inte rota igenom min troslåda (de klär gärna ut sig i Amelies storasysters bh:ar i vanliga fall). Bra: jag har lämnat tre faktiskt skitbra texter denna vecka. Anus: en av dem kommer att göra att jag aldrig mer får skriva igen. Bra: åt middag på Brawn med Sofia och det var så mysigt. Sedan gick vi till Stephanies vinbar och hade det bra och träffade, som man alltid gör där, underbara människor. Anus: jag spontanspådde ett par stycken varav ett par där båda fick uppenbarelser av min spådom som kanske fick dem att gå hem och bråka- men jag tror de behövde det i så fall! Anus: gick vidare till Shoreditch House och kramade Tove (ej anus) men blev lite full och gick och la mig långt efter läggdags. Anus: vaknade av bråkiga rävar halv sex. Anus: vaknade av lekande barn typ en timme senare. Bra: var ändå glad och gick och kollade på hus med Johannes och Bodil. Anus: huset var rent åt helvete, luktade rök och luftfräschare och planlösningen var ungefär som om drömfåren i Dr Snuggles ritat en kryddhylla. Anus: Johannes blev besatt av att ”knäcka” det här huset. Vilket kan innebära att han i något av mina svaga ögonblick övertygar mig om att vi inte är rädda för ”projekt” och så köper vi det och måste anlita asdyra arkitekter, saneringsfirmor och läskiga brittiska arga hantverkare och sätta oss själva i personlig konkurs. Aldrig gjort det i och för sig, kanske spännande? Bra: gick på Soraya Hashims dragning om Rättviseförmedlingen. Lyssnade på Serial på vägen dit. Började med Uber. Anus: gick vilse i Olympic park i Stratford. Bra: hittade till slut ändå BMX-banan där jag skulle plocka upp Betty, gjorde det, köpte One Direction-tatueringar, åkte hem, åt Mc Donalds-hämt, kollade på Downton Abbey hela kvällen. Bra: sov till halv tio. Bra: god frukost, mer Downton Abbey. Anus: bråkade som vanligt. Bra: gick en sväng ensam i kvarteret och köpte en vacker vas, eukalyptus, någon sorts gröna blommor, vet vid det här laget vilka skrikiga gubbar som är bäst att handla av på Columbia Road flower market. Bra och anus: fick mulled wine av vinbutiksägarinnan. Anus: klockan är inte ens fyra och jag är lite snurrig i huvudet. Bra: jag är i alla fall glad, ska sortera läppstift och måla naglar nu och få äta vår nya familjetradition: sunday roast med yorkshire pudding (glutenfri!), ev dricka kaffe med Winston som jag inte sett sedan i somras i morgon, läsa Sara Stridsberg, förhoppningsvis kolla på lite mer Downton Abbey.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

