Delrapport

I morse fick jag veta att jag känner en som känner Idris Elba. Sedan tog jag den här bilden på mitt ”hår” i morgonsolen som lyste in genom köksfönstret och skickade till min kompis Mimmi som också har lockigt hår och beskrivit det såhär: ”Man vaknar och så har tre olika frisyrer haft straffsex i ens huvud under natten.” Här är min variant:

Bild 2014-11-24 kl. 09.41

 

Resten av helgen, om man med helg menar från i torsdags, har följande hänt: vi var i knashuset med en arkitekt, träffade en räv-hund, jag åt råbiff med Martin på Bistroteca, spådde Stephanie, kollade på en dokumentär om en familj som har två tigerungar hemma, övergav tanken på tigerungar och gick över till hund-längtan på lördagen när Tove var här med Belle och Bob, pratade om Pocahontas, Stockholm och Bali, och igår kollade Johannes och jag på nästan hela sista säsongen av Mad Men medan han strök skjortor och barnen bakade muffins inkl allt (=glasyr, jag väntar mig en stämning från Frida Boisen med vändande post) helt själva. I morse åkte Johannes till Stockholm för att ha galapremiär för Gentlemen, jag gick och läste en bok om en tjej som blev delfin med Bodil och hennes kompis Hanah i skolan och sedan dess har jag fått veta att jag känner en som känner Idris Elba, att Idris Elba brukade frekventera The Birdcage, att jag kanske åker till Stockholm och Borås i december, att Faktum har en gala i februari och jag har även insett att jag visst har hår på benen! Spännande, nu måste jag binda ris åt egen rygg och piska mig själv tills jag skriver.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Delrapport

  1. Ylva skriver:

    Jag har en lockig kompis som säger att hon brukar vakna med hår som en galen triangel.

Kommentera

