Två veckor senare

Blåser bort det lilla dammlagret som samlat sig här. Jag har haft det så roligt de här två veckorna att jag blev snurrig i huvudet: träffat Sassa, Sara, Frans i Stockholm, intervjuat Caitlin Moran för Damernas Värld, spått, myst med mamma, David och min faster Ansi i Borås, köpt ett örhänge av hundra fjädrar, åkt tåg som kom i tid, blivit sminkad till oigenkännlighet, berättat för P1 om hur Borås förändrats sedan jag bodde där, blivit uppgraderad, varit på vintermarknad i skolan, firat jul med familjen Mustafa, köpt gyllene eukalyptus, fått frågan ”Do you do anything besides being Johannes’ wife?” på Shoreditch House, träffat Tove och Madonna, haft ett bra möte om en ny bok, fått 50 000 i stipendium från Författarfonden (TACK), snart läst ut Sluta röka-boken, kollat Paddington-filmen med Bodil, fått gredelin pedikyr av min favoritkvinna och insett att jag kan beställa samtliga julklappar från Amazon. Och något mer var det, men det har jag glömt.

Samtidigt är mitt London-liv så lunkigt och stillsamt, inser jag, att fem dagar runtkuskande i Sverige nästan tog knäcken på mig. Min stresstålighet är på noll. Och så nu detta med det politiska läget i Sverige? Vad fan händz. Det stressar mig också, och att jag ska resa på fredag igen. Men vem klagar, INTE JAG, bara på SD och hästen de red in på.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

