Självterapi/ gnäll

Det är så kallt, så kallt. Alla element i huset står på max, men det hjälper inte. Jag sover i pyjamas och vaknar med iskall näsa, några har efterfest på Jesus Green och jag stoppar om barnen som sparkat av sig sina täcken. Johannes skickade en bild på deras ”konferens” i LA nyss: glada personer i solglasögon vid en pool. Själv blev jag matförgiftad i går (det är alltså sant, man ska inte äta fisk!) och vill helst ha vantar på mig inomhus.

Vi läste just ut Häxorna till frukost, men i övrigt är jag en usel mor, B&B har spelat Minecraft i fyra timmar straight nu och jag orkar inte entusiasmera dem för museum som vi hade tänkt idag. Har lyckats ha ihjäl två suckulenter till, dessa växter som knappt ska vara möjliga att döda, och börjar tro att jag har det där vidriga mykoplasma igen eftersom jag aldrig blir frisk. Den här årstiden alltså. En psykos. Det enda jag är glad över är att barnen är friska och att det inte är snö. Pass the snytpapper. Orkar inte ens måla naglarna, men det kanske skulle pigga opp.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

