Vårflirtar

Det är så vårligt här nu, och i går gick jag väldigt långa sträckor på stan och såg så många snygga kvinnor (ganska många barbenta!) att jag vill dela med mig nu:

– en tjej i kort kjol och over knee-socks och liten hatt stod och dansade och mimade med till det hon lyssnade på i lurar och när hon såg att jag tittade på henne log vi jättemycket mot varandra.

– en äldre dam med supertjusiga högklackade i hudfärgad lack och kamelfärgad tunn rock som blåste bakom henne som om hon var fångad av en stormvind, ingenting kunde hindra henne, kanske blåste det i hennes hjärta också jag vet inte.

– en superpreppy tjej med beige trenchcoat, blåvit-randig herrskjorta, rött läppstift, blankborstat brunt hår och enorm näsring.

– två svarta tjejer med likadana jättestora lockiga hår, den ena med röda toppar och den andra hade en tröja som det stod ”Bitch don’t kill my vibe” på, under en kort kritstrecksrandig kavaj i sammet.

– en lång lång svart kvinna med perfekt kontorsdräkt, tunna strumpbyxor, Louboutinskor, pärlörhängen, prydlig portfölj och rakad skalle.

– en tjock kvinna i min ålder med blommig klänning, plastblomsterkrans i håret, bara ben och oxblodsfärgade Dr Martens.

– en nästan genomskinlig tjej i sån sloppy hippiehatt, nästan svart läppstift, ett påfågelsörhänge, lång kappa och bruna Uggs med sina genomskinliga ben nedstuckna.

– en muslimsk kvinna i svart niquab med leopardmönstrade Vans under alla sjok.

– en tjej i rosa baseball-jacka som körde vespa som om hon var full och skreksjöng ”ALL ABOUT THAT BASS BOUT THAT BASS NO TREBLE”.

Blir så peppad på att göra mig till lite mer när jag tar på mig kläder på morgonen. Tack alla jag glodde på, ni är en inspiration❤

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vårflirtar

  1. Sara HJ skriver:

    Vi vill ju se bilder? Du är min representant i London, och ansvaret är stort!❤

    • Rebecka skriver:

      Är du gud eller varför kallar du dig själv för vi? Jag är ingen vidare fotograf, och ens om jag var det skulle jag inte hinna/ orka/ våga approcha alla dessa underbart tjusiga kvinnor! Jag är ingen streetstyle-bloggare, vet du. Du får försöka föreställa dig.❤

  2. hultmania skriver:

    älsk på detta inlägg!

  3. Ida skriver:

    så fint beskrivet, jag får jättebra bilder i huvet!

Kommentera

