Höra till: being all invandrare about it.

Jag sover så jävla illa, men jag blev glad i morse för det kändes som att jag hörde till. På väg till skolan morsade jag på vår gamla granne som skrattade så hårt när vi flyttade i Ikea-kassar, slöjmamman som alltid ler så snällt mot mig och frågar hur jag mår, en svensk farsa som jag mött i parken/ skolan/ på The Star/ julpysselkväll några gånger och en person som Johannes och jag iofs tror är lite sugen på partnerbyte men ändå.

Sedan blev jag ikappsprungen av Suraya, och samtidigt som jag hade ett morning chat med den hemlöse mannen med labradorvalpen utanför Sainsburys ringde Lisa och ville dricka kaffe så vi köpte kaffe ur en dörr på Columbia road där Johannes och jag köpte kaffe när vi var här första gången och just hade bestämt oss för att hyra huset vi inte fick hyra då pga fukt men som vi bor i nu (fukten ej helt under kontroll men).

Vi drack kaffet med Stephanie, i solen utanför P&S. Hon som håller på att starta en restaurang precis bredvid P&S var med också. Dankuro gick förbi och vinkade, och sedan gick jag hem och skrev och sedan gick jag och träffade Akiho på Barber & Parlour och det var så himla härligt. Att ha personer. Nu gick jag precis till Tesco för att köpa Ribena till Bettys matsäck för i morgon, och då hälsade ett barn på mig. Han ser ut precis som en fulare version av Johannes som barn, och vi har setts på sångsamlingen i skolan några gånger. Även grannen har hälsat, den med katterna som normalt inte låtsas om oss.

De små sakerna.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

