Jävla fan i helvetet.

Jag tror jag just såg en kvinna dö på trottoaren. Hon bara låg där. Hennes snubbe sa att hon är heroinist och crack addict och gravid. Han var så klart desperat. Vi kramades och grät medan någon pratade med SOS och vi la henne i framstupa sidoläge. Kroppen helt livlös och tung mot asfalten. Jag rättade till hennes rosa tröja så inte hela magen skulle bli kall. Hon hade jättetajta jeans och höga, bruna stövlar. Perfekt smink, perfekt utväxt på sitt raka hår. Det tog aslång tid för ambulansen att komma fast det var mitt i Bethnal Green och ambulansmannen rörde sig i helt otrolig maklig takt. VARFÖR blev jag inte doktor i stället, nu är det jag som anmäler mig till en kurs i första hjälpen och vad finns det mer? Varför har jag inte lärt mig sånt redan? Sitter här och ber till gud och jag vet inte ens om jag tror på gud. En gubbe skrek: ”Stop staring like it is her fault!”

Och när ambulansmannen kom gick jag. Jag gav hennes snubbe mina cash och sa att han skulle ta hand om henne. ”She’s the love of my life! It’s my baby in there!” skrek han, och grät ännu mer, och så kramades vi hårdare, närmare, och jag torkade bort några tårar på hans kinder med en liten servett från när jag och barnen köpte glass senast. Han ska in i finkan i nästa vecka och jag gick hem till ett hyrt, shabby chic radhus och gjorde fruktsallad till mina barn. Livet din jävla motherfucker, och döden, dig ska vi inte ens prata om.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jävla fan i helvetet.

  1. Åsa skriver:

    Hej! Här har du en ny läsare som en gång hade ett liv i Willesden Green. Ett liv av olycklig kärlek som aldrig blev av. Han bodde i en rondell och brukade säga ”There are no guarantees in life, Oz! Nu är jag här i stället.

Kommentera

