Stockholm 48 timmar

Jag visste ju att det skulle vara vår i Stockholm så jag blev inte alls förvånad när det var snöglopp och nollgradigt när jag landade i fredags. Den där kylan hade jag nästan glömt, den som bara finns i Stockholm. Som går genom märg och ben. Johanna och jag tog en te på Babylon, en meter från en man som stod och pissade, fast det var en glasvägg emellan. Vi hade bara en timme men det räckte för att jag skulle komma ihåg hur extremt kul samtal vi har nästan jämt. Om vi brydde oss om att ni andra skulle få veta hur det ligger till med allt och alla i hela världen, och hur man bör bete sig, så skulle vi posta alla våra konversationer, sms-växlingar och mailväxlingar på internet.

Sedan gick jag och kramade Frans jättehårt, vi grät lite fast av glädje för hans fru i Rumänien har fått sin operation nu! Sedan skulle jag ha druckit vin med Sofia och Olle men i stället köpte jag Mc Feast och co och gick upp på mitt hotellrum och kollade på Aziz Ansaris nya på Netflix (recension kommer kanske) och somnade halv tio. dagen efter såg jag ut såhär när jag pratade om mina böcker med sex elvaåriga, stencoola brudar på Solna bibliotek:IMG_3775

Jag älskar elvaåriga tjejer. De är så smarta, roliga och vilda i huvudena. En hade sett ett troll i Bergshamraskogen! Jag skulle kunna ägna resten av mitt liv åt att prata om böcker med elvaåriga tjejer. De fick magiska pinnar som Betty, Bodil och Jack hjälpte mig att tillverka i torsdags. Sedan åkte jag tillbaka till Söder och hittade en ny hatt:

IMG_3798

Kände mig kränkt av denna skylt, i baren på Malmen. Vet inte exakt varför, men likställer denna ”arga lapp” med när en bartender på Rådhuset i Borås frågade om jag ville ha en eller två GT:s när det var happy hour genom att sträcka upp två fuckfingrar i luften. (Jag blev alltså tvungen att ta två, för att vara lika otrevlig tillbaka.)

IMG_3772

Jag träffade Sofia också, och hon hade gjort den här till mig. Alltså GJORT. Min lilla silversmed. Jag är så lycklig över den här, typ det finaste smycket jag någonsin sett. Hon gör emojis i silver alltså, så jävla jävla fina.

IMG_3833

Och hade en ny gaddning som jag blev mäkta avundsjuk på. Bitch ink.

IMG_4338

IMG_3773

Sedan vadade jag genom musikalturister och åt rökt/ kokt/ stekt gris på Bar Central med Sassa och Bobban refererar fortfarande till mig som ”hon snygga i huset”. Jag gillar honom. Sedan gick jag hem tidigt och kollade på en dokumentär om Anonymous och sedan somnade jag och sedan vaknade jag och åkte hem.

IMG_4321

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

