Cornwall, baby, and Stonehenge

Vi har skaffat en bil så i tisdags (när vi fick den) åkte vi till Ikea och åt middag. Försökte hitta värmeljus men det blev bara påskmust och någon liten vas. I går åkte vi till Cornwall. Vår granne Steve tyckte att vi var helt dumma i huvudena som tänkte åka i fem timmar för att stanna en natt, men vi hade uppenbarligen saknat att åka bil och bråka om vilken låt vi ska lyssna på så vi gjorde det ändå. Här är tapeten i ”kitchenetten” som fanns i vår lilla lägenhet på ett underbart B&B.IMG_4115

Och här är en prydnad från hallen på samma ställe:IMG_4112

Lite olika ordning på bilderna men vi råkade på Stonehenge på vägen hem, köade i regn och sedan försökte jag ta en selfie med turistattraktion. Den blev photo bombad:

IMG_4145

I Cornwall letade jag förgäves efter min Enid Blyton-matsäck bestående av njurpaj och tusen olika smörgåsar att intas i en mystisk grotta som i Fem-böckerna. Det var så jävla fint där, men fotografiskt omöjligt.

IMG_4100

IMG_4072

Här är en blobfish och en sten från Stonehenge som är SUPERLIKA, eller hur:

IMG_4158

Här sov vi. Och jag sov så jävla gott för det var mörkt och tyst. Tänkte kanske: ”bo här?” Ja, det gjorde jag. Och sedan fick vi en underbar frukost av en underbar kvinna som drev detta B&B, maila för detaljer om ni har vägarna förbi Cornwall.

IMG_4106

Vi gick en liten promenad. Hamnade vid någon grind, och Bodil ropade typ ”Hey little you, come here!” till den här hästen. Som vi klappade och pratade med. Bodil är helt magisk med djur. Jag har lite häst-fobi kvar sedan jag blev biten av en stackars misshandlad ponny på Skara sommarland som sexåring (jag betror ej Bert Karlsson med NÅGOT, men framför allt inte ponnysar) men när Bodil är med blir jag lite modig. (Handen jag klappade med luktar fortfarande djur.) Sedan åkte vi till en pub och jag åt skogsduva. Det ska jag aldrig göra igen.IMG_4109

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

