Lördag lördag beep beep

För en vecka sedan lämnade jag manus till min nya spökhistoria: Det som hände i källaren. Det blev så tomt efter det. Mina vanliga texter, och så har jag kollat på Bloodline och läst Oscar Levertins vänner av Martina Montelius (recension kommer snart), och anmält mig till en keramikkurs. Träffade en nyseparared person vars parterapeut sagt åt dem att ligga med andra för att få liv i sin egen relation, parterapeuten hade kallat det ”Las Vegas-dygn”, som i ”What happens in Vegas, stays in Vegas”. Jag känner mig så omodern ibland.

Igår träffade jag min barndomsvän Daniel och brände snoken medan vi åt lunch och babblade vid Regents Canal. Han och hans kille har flyttat från London till Paris precis, och han påminde mig om att allt i London är skitigt och fult. Sedan gick jag på nature club med barnen och Ingrid och massa andra barn och föräldrar. Det var i en liten inhängnad park på Old Bethnal Green Road som jag aldrig ens fattat var en park förut, jag har trott att det var en ödetomt bara. På nature club får man knyta knopar, bränna sig på brännässlor och snubbla på rötter, eller åtminstone på någon gammal rostig såg som ligger bredvid några hantverksmässiga killar som håller på att bygga ett skjul. Vi började med ”safety sweep”, som är en promenad runt parken ledd av Ingrid, där man håller utkik efter trasiga glasflaskor, gamla sprutor och inbrottsbenägna pedofiler. Barnen trodde vi kollade efter rävar.

Idag har jag städat bakgården, köpt en försilvrad rävtand, ätit vietnamesiskt, handlat böcker med barnen och tagit bort nagellack på tårna. Det sista var det tråkigaste. Jag undrar hur jag någonsin ska kunna komma tillfreds med alla de där rena underhålls-grejerna man måste hålla på med: ställa in i diskmaskinen, tvätta håret, ”plocka”, rensa ogräs, slänga mögelostar som börjat utveckla nytt mögel. Det tar bara några sekunder, ju, men de där sekundrarna hatar jag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

