Healing

IMG_4848

Jag skulle ta Lisa och Empa till P&S när en gatsten stack upp en halv centimeter och min platåsula liksom fastnade i den. Jag ramlade och tog emot mig med ansiktet i en betongstolpe. Det var inte jätteskönt, det var det inte. När jag kände på ansiktet var det blött av blod. Helt sjukt vad det blöder från ansiktet. Drama drama, men Johannes tejpade ihop mig och näsan tycks inte vara bruten. Är så glad över att tänderna klarade sig. Bilden ovan är från torsdag förmiddag. Såhär såg jag ut i lördags, när Schnebeelis var här och åt middag och Florez grät för att jag såg så hemsk ut:

IMG_4880

I går var det mer såhär:

IMG_4961

Färgskalan är fascinerande. Det gör fortfarande lite ont, men jag är ok tror jag. Frank sa att jag måste sluta ha de där skorna: ”THEY ARE BONKERS I’VE ALREADY TOLD YOU.” Och herregud vad många ”kul” skämt om hustrumisshandel alla uppenbarligen har inom sig. Kollar på Friday Night Lights, dricker te, mamma tyckte att jag kunde testa burka.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Healing

  1. Hanna skriver:

    Du åkte inte till typ akuten? Alltså är så imponerad, jag hade blivit så sjukt rädd.

    Stackars, så hemskt.

    • Rebecka skriver:

      Nej, det blödde mest. Började i och för sig gråta när Lisa kom förbi med extrastarka painkillers dagen efter, lite chockad var jag nog. Nu är kinderna gröngula. Det är mycket intressant.

  2. Mrs X skriver:

    Altsa, att folja sina mer eh rejäla blåmärkens fargskiftningar ar ju en av de mest fascinerade saker man kan gora. HUR kan dem bli sa himla guuula? Och just det dar grona, garna med lite roda streck i, ar också en favorit. (I think I need to get out more…) Krya pa dig! x

    • Rebecka skriver:

      Tack! Jag tyckte det var så snyggt med rött läppstift när blåtirorna liksom rann ner på kinderna och blev gulgröna. Kanske att jag också borde get out more? x

      • Mrs X skriver:

        Gulrinnande blatiror och rott lappstift ar ju rena rama FASHION sager jag bara! Det finns sakert nagot påkostat photoshoot i nan Vogue nånstans med just den kombinationen. (alltså, nu ringer det faktiskt en liten klocka någonstans, att googla gul ogonskugga och rott lappstift rekommenderas dock inte. Literally ”my eyes, my eyes!!”, favorit Phoebe citatet har hemma.) Vi kan get out more och vara excentriska tillsammas. x

Kommentera

