Dawgen idag.

Vi har flyttat nu, nämnde jag det? Borde verkligen gjort det, för även om jag älskar att flytta är det ju så himla bökigt på många sätt. Oj, vilket lidande. Nya ljud genom väggen (mindre bastuba här, dock!), alla bestick i samma låda i flera veckor tills man hinner till Ikea och det luktar fortfarande målarfärg överallt. Flera kartonger ej uppackade.

Nu bor vi i Hackney och det må vara bara någon kilometer från Jesus Green, men det är stor skillnad i mängden snut-interventions på morgnarna och hur lång tid det tar att gå till skolan med barnen. Nya rutiner är bra för mig. Älskar vår nya mataffär, och de ger barnen Kinder-kakor om jag inte köper ordentligt med glass och/ eller godis åt dem. ”It’s my puppy eyes”, säger Bodil.

Har börjat med air bnb och slutat med kattpiss-lukt från Ronnie och Ronnie. Jag har varit inaktiv här så länge nu att ni antagligen lämnat mig, men då får det vara så. Sons of Anarchy säsong 7 har just kommit upp på UK Netflix så jag kan underhålla mig själv! Älskar att ha rosor, sopa trappen mot gatan (så mycket SKRÄP), en riktig garderob, bidé, ett riktigt kök (inte för att jag börjat laga mat men vi slåss något mindre på morgnarna), ett sovrum som är MÖRKT på natten och en liten torr stackars gräsplätt på bakgården.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dawgen idag.

  1. M skriver:

    Vi har inte lämnat dig – tack för uppdatering!

Kommentera

