13 juli i Hackneu, mångkultur for the win

Jag trodde att jag flyttade till en stor stad, men efter snart två år här (ett och ett halvt) blir det så uppenbart att allt är så litet. I förra veckan skulle jag spå min vän Lottie. Vi sågs på en pub på Broadway Market och där träffade vi även: min kompis Surayas syster, deras mamma och vår gemensamma (tydligen) vän Maurizios expojkvän Los, som även känner hon som klipper mig nu för tiden. Alltså alla de tre var i sällskap.

I morse gick jag förbi vårt gamla hus på Barnet Grove för att hämta upp post. Där bor numera min kompis Dankuro, hans tjej (som vi nästan körde över med jeepen i lördags), deras hund som de fått via Rescue Dogs som min vän Tove tipsat om, och en svensk ”Tobajas” som jobbar för American Apparel. I lördags var vi på bbq några kvarter bort hos den familj som hyrde samma hus innan oss. Världen är så pissliten. Jag vet att det är tråkigt av mig, men det får mig att känna mig trygg.

Annars: packar ihop (mest mentalt) för att åka bil till Sverige på lördag. Packar även ihop alla mina japanska leksaker och lejonkrukan så att de som ska air bnb:a här medan vi är borta inte pajar dem. Som vanligt tänkte jag i juni att jag skulle skriva alla krönikor färdiga innan semestern, men det går inte. Jag kan bara få ihop en i veckan. Har åtminstone skickat vykort, klippt tånaglarna och börjat samla på antika koffertar!

Vår grannes playlist för dagen:

turkisk crazy dansmusik

Satisfaction/ The Rolling Stones

Jailbird/ Primal Scream

Under mi sensi/ Barrington Levy

Paper planes / M.I.A.

One love/ Bob Marley and the Wailers

Shutdown/ Skepta

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

