Ingen åt tårta men alla spelade glada.

För alla er som oroat er sömnlösa för att mitt födelsedagskalas skulle bli som i en roman av Jonas Gardell så kan jag lugna er med att det kom ett par stycken fina personer som jag lärt känna här på olika sätt: min frisör, hennes syrra, dens kompis, min man, Frank och Helena som är svensk (Frank är inte svensk på väldigt många sätt, berättade för Helenas mamma att ”at last, she found a Swedish friend who is even more bonkers than she is!”), guldbaggevinnerskan Lisa Mustafa, Chloe som jag får spå och som har en hund med 500 000 följare på Instagram, Azin och Madonna och Elin, Rebecca som har en son som är kompis med Bodil, Cosi, Suraya, Raphael som just hade varit på bio och/ eller improvisationsmusikal, Cosis syster som gav mig en egentillverkad CORSAGE, Stephanie och Pablo så klart, Billie, lillekatten, Emma och Tom i olika omgångar. Sedan gick jag och Jane in på tror jag varje pub på hela Broadway Market på vägen hem. Hon ska lära mig sticka i utbyte mot att jag lärde henne säga ”Hörumejbae, hörumejbae, hallå hallå?” på svenska. (Sjukt bra deal.)

Egentligen skulle jag varit på ett bröllop på Mallorca idag, med klädkod och tror jag mycket härliga intressanta tyska människor! I stället ska jag strax plocka upp mina barn från sin drama school strax och beställa hämtpizza. Det har börjat gå proppar hela tiden här hemma, tror det är för att vi har massa svenska elektriska saker med dåliga adapters. (Johannes, om du läser det här: det luktar fortfarande brand i gästrummet.)

Kollar Narcos, är ful, har en tourettsig önskan att klappa den muslimska, extremt cykelintresserade killen som bor ovanpå oss på magen som om han var gravid och fråga när det är dags. Inte för att han ser gravid ut, men påsen till ett ägglossningstest singlade ut nästan i huvudet på mig på bakgården häromdagen.

   
    
    
   

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

