Joe Dalton

Ungefär halva dagen i går gjorde jag detta: gick in i ett rum i taget och städade. Alltså inte dammsugning och torka av grejer som är dammiga och sådant, utan PLOCK. Jag plockade upp saker och la dem på sin ibland förutbestämda plats. Mestadels i närheten av något som kändes som att det hörde ihop med saken, typ leksaker i barnens rum och handkräm i badrummet.

Vi har väldigt många saker i min familj. Jag blev ofta under gårdagen överraskad över exakt hur många, och hur pyttesmå och mellanstora många av sakerna är. Det var skönt att plocka upp på ett sätt, och sedan var det lite frustrerande på ett annat sätt för barnen gick in i varje rum jag ordnat upp någorlunda och släppte strumpor, lösnäsor, kulor som hör till kulbanan, tuschpennor utan kork, fickspeglar, böcker, teckningar de kände sig mindre nöjda med, läppstift och något mer (skoja, hundra fler saker) där jag just svept fram som en plocka-upp-virvelvind.

Sedan sms:ade min kompis och frågade vad jag gjorde och jag sa att jag försökte städa upp lite, och då svarade han: ”It’s vile. Once you start, where do you stop?” Så jag slutade där och då och sedan började jag tänka på straffarbetet som Bröderna Dalton i Lucky Luke tvingades genomföra i finkan under sina 124 års-voltor. (De stod med varsin fotboja bland massa sten och högg i stenen med yxor.) Och sedan tänkte jag på min favorit-brorsa Dalton: JOE DALTON. En sann förebild inom temperament, särskilt nu när jag av outgrundlig anledning känner mig trött och poänglös och tyvärr hela har förlorat min enda förmåga som är att kunna skriva.

Lucky-Luke-Joe-Dalton-3

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

