Question: tell me how you feel about me

Jag skildes åt från min familj och min svärmor på Broadway Market. Sedan strosade jag omkring en stund och träffade tre olika familjer jag känner, samt Robin som är afrikansk-fransk men har bott här i 40 år (hans häxdoktor från Trinidad har bett honom sluta med Coca Cola men det är besvärligt), samt farbrorn utanför järnaffären. Kan fortfarande inte sluta mysa över att jag liksom bor här nu, och råkar på kompisar på marknaden utan att vi bestämt i förväg.

Köpte hortensior och psysalis, en present till Helena som hjälpte mig att förstå alla växter på vår bakgård i går kväll och sedan ville jag tydligen fira mig själv av outgrundlig anledning och köpte ett halsband som tjejen sa är ”wearable bondage, tung in cheek”. Det ser ut som något jag lika gärna kunde hittat i en dodgy sexshop i Berlin, fast i äkta läder, och när jag sa det tog hon det som den komplimang det var.

Gick hem och i England får man post på lördagarna också så jag förstod direkt vad det var jag firade med det där halsbandet: MIN NYA SPÖKHISTORIA ÄR HÄR. Träffade brevbäraren vid grinden. Alla andra författare tycker att det känns som att föda ett barn, att få sin bok i handen. Jag kände mest att det var ett bubbel-kuvert (smälla bubbelplast!) och att jag ville kolla hur sidbrytningarna och dedikationerna såg ut. De såg bra ut.

Vill rycka obestämda små plantor ur jord för evigt. Och så har vi skaffat en luft-avfuktare till mitt och Johannes sovrum och gud vad mysigt det är. De små tingens gud.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

