Dra åt Marit Bergman!

En gång skrev vi en artikel ihop för tidningen Darling, som väl mest var Marits förtjänst eftersom jag var oklar över mitt uttryck och praktikant från journalisthögskolan därför att Marie Birde tyckte det var coolt/ knas att jag ”utvärderat” Darling ur ett feministiskt perspektiv. Sedan träffades vi då och då. En gång lät Marit mig gå in gratis på Metropol (eller vad hette det?) och tre gånger fick jag gå in gratis på Bomben. Tack Marit! Vi har setts i Crown Heights. fått barn, fått hund, lite olika. En gång när hon just hade lyckats sluta röka dubbade jag henne till att ta ett bloss på min äckliga cigarett på en altan i Tallkrogen, på nyårsafton, vilket jävla as av mig. En gång hade jag en magisk kväll i Helgalunden med häxor, blommor och dina sånger ihop med en random violinist. Tack igen, och förlåt, för ALLT, Marit. Jag vill dra åt helvete, om det är med dig. ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

