Jag har bara regn hos mig


Okej inte här men det var igår.

Så bra kalasinbjudan! ”Det är okej om du kommer.”

Ingen ville gå upp i morse men det var man tydligen tvungen till. Jag spelade trummor på barnens huvuden när vi gick morgonpromenad med Scout. Det var uppskattat av ett mycket litet fåtal.

Hector, Margie och Jane. Och även Nancy och James i den familjen har likadana jackor! Jag tycker att det är bra. Men även om jag älskar dessa personer, så har jag gripits av hemlängtan tror jag. Jag saknar alla jag tycker om i Sverige, på ett sätt som jag inte kan förklara bättre än ”folk som känt mig länge och/ eller kan förstå hur jag uttrycker mig”. Min engelska är kanske 700% bättre nu än när vi flyttade hit, men det är en daglig kamp att hänga med och hitta rätt ord och känna mig som att jag hör till.

Mina 150 tulpanlökar jobbar på.

Och såhär blöt har jag blivit två gånger idag, alltså duscha-med-kläderna-på-blöt. When it rains, it pours cats and dogs.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag har bara regn hos mig

  1. Åsa skriver:

    Ja det är ett handikapp att inte kunna uttrycka sig lika ledigt som på sitt modersmål, men lite skönt ibland att ha som ursäkt om manm inte är så social.

    • Rebecka skriver:

      Jag är lite väl social, fråga bara folk med hundar i parken som jag envisas med att prata med VARJE DAG VARJE PROMENAD. Jag skyller på att jag är ”den konstiga”. Funkar ok.

Kommentera

